FAQ

Om het WDJ-platform te kunnen gebruiken, moet je als horeca-uitbater of organisator over “credits” beschikken. Per consumptie die de klant bestelt, gaat er 1 credit van je saldo. De eerste 100 credits krijg je gratis bij registratie. Je kan op elk moment herladen wanneer je extra credits nodig hebt. Meer informatie over creditprijzen vind je hier.

Credits hebben dus niets te maken met hoe de klant zijn consumpties afrekent: hij betaalt jou gewoon in euro.

Goed nieuws: credits hebben geen vervaldatum! Ze blijven onbeperkt geldig.

Neen, er zijn geen abonnements- of opstartkosten verbonden aan het WDJ-platform. Dankzij het creditsysteem betaal je pas wanneer je klanten het platform gebruiken. Ook op rustige dagen betaal je dus geen onnodige kosten. Daarbovenop blijven credits onbeperkt geldig. Meer informatie over creditprijzen vind je hier.

Zeker en vast: om het WDJ-platform te gebruiken heb je geen ondernemingsnummer nodig. Wat echter niet kan als feitelijke vereniging, is het accepteren van online betalingen.

Wat Drink Je? ondersteunt online betalingen in samenwerking met Payconiq en met Mollie. Mollie biedt verschillende betaalmogelijkheden aan: Bancontact, KBC, Belfius, ING, Paypal, creditkaart, IDeal, …

Neen, wanneer je online betalingen accepteert, betaal je de transactiekosten rechtstreeks aan jouw betaalprovider. Het Wat Drink Je? platform initieert enkel de betaling, de uitbetaling (met afhouding van de transactiekosten) gebeurt rechtstreeks op jouw rekening.

Het enige wat je klant nodig heeft, is een smartphone met toegang tot internet (mobiel of via wifi). Je klant scant de QR-code op tafel en plaatst meteen zijn bestelling. Zo eenvoudig is het!

Wat Drink Je? is een webapplicatie en kan geraadpleegd worden vanop iedere tablet of computer met internetverbinding. Wil je ook afdrukken maken van de bestellingen met de Wat Drink Je? Bonnenprinter? Dan heb je een iPad nodig met de Wat Drink Je? applicatie.

Neen, online betaling accepteren is optioneel. Je kan deze instelling op elk moment wijzigen.

Ja, dat is perfect mogelijk. In dat geval verschijnen de bestellingen digitaal in het online dashboard, waar je ze kan bekijken en verwerken.

Heb je nog vragen? Aarzel niet om contact met ons op te nemen.