FAQ

Om de Basic Formule van Wat Drink Je? te kunnen gebruiken, moet je als uitbater of organisator over “credits” beschikken. Per consumptie die de klant bestelt, gaat er 1 credit van je saldo. De eerste 100 credits krijg je gratis bij registratie. Je kan op elk moment herladen wanneer je extra credits nodig hebt.

Meer informatie over creditprijzen vind je hier.
Credits hebben dus niets te maken met hoe de klant zijn consumpties afrekent: hij betaalt jou gewoon in euro.

Goed nieuws: credits hebben geen vervaldatum! Ze blijven onbeperkt geldig.

In de Pro formule en de Full Service formule van Wat Drink Je? wordt er een vaste servicekost aangerekend per consumptie. Deze kost moet niet pre-paid betaald worden, maar zal maandelijks gefactureerd worden. Meer informatie over de verschillende formules vind je hier.

In de Basic formule zijn er geen abonnementskosten, je betaalt enkel een credit per consumptie. Credits kunnen prepaid aangekocht worden.

De Pro formule kan geactiveerd worden voor 199 euro per jaar. Je krijgt hiervoor extra functionaliteiten, een voordeligere transactiekost voor online betalingen (via Bancontact & iDeal) en de servicekost per consumptie bedraagt vast 0,01 euro (maandelijks gefactureerd).

Zeker en vast: om het Wat Drink Je? bestelplatform te gebruiken heb je geen ondernemingsnummer nodig. Wat echter niet kan als feitelijke vereniging, is het accepteren van online betalingen. Je kan wel vouchers of digitale drankkaarten gebruiken.

Wat Drink Je? ondersteunt online betalingen in samenwerking met 2 betaalproviders: Mollie enerzijds en Payconiq anderzijds. Mollie biedt verschillende betaalmogelijkheden aan: Bancontact, iDeal, KBC, Belfius, Paypal, creditkaart,…

Neen, wanneer je online betalingen accepteert, betaal je de transactiekosten rechtstreeks aan jouw betaalprovider. Het Wat Drink Je? platform initieert enkel de betaling, de uitbetaling (met afhouding van de transactiekosten) gebeurt rechtstreeks op jouw rekening.

Het enige wat je klant nodig heeft, is een smartphone met toegang tot internet (mobiel of via wifi). Je klant scant de QR-code op tafel en plaatst meteen zijn bestelling. Zo eenvoudig is het!

Wat Drink Je? is een webapplicatie en kan geraadpleegd worden vanop iedere tablet of computer met internetverbinding. Wil je ook afdrukken maken van de bestellingen met de Wat Drink Je? Bonnenprinter? Dan heb je een iPad nodig met de Wat Drink Je? applicatie.

Neen, online betaling accepteren is optioneel. Je kan deze instelling op elk moment aanpassen.

Ja, dat is perfect mogelijk. In dat geval verschijnen de bestellingen digitaal in het online dashboard, waar je ze kan bekijken en verwerken.

Met een bedieningspunt wordt een plaats of locatie bedoeld waar een item wordt bereid. Heb je een toog en een cocktailbar voor het bereiden van drankjes? Dan zijn dat 2 bedieningspunten. Klik hier voor meer info.

Je terrein of ruimte opdelen in verschillende zones zorgt een beperking in loopafstanden van obers en voor optimalisatie van de logistieke flow. Onderstaand voorbeeld toont hoe zone A en zone B bediend worden vanuit toog 1 en zone C en zone D vanuit toog 2. Klik hier voor meer info.

Je kan bedieningspunten en zones combineren. Toog 1 bedient bijvoorbeeld zone A en zone B en toog 2 bedient zone C en zone D. De keuken bedient alle zones en bestellen bij de cocktailbar kan enkel vanuit zone C. Klik hier voor meer info.

Ja, log in op je Wat Drink Je? account. Klik  vervolgens in het instellingenmenu op ‘Hulp nodig?’. Hier kan je per onderwerp een eenvoudige handleiding (Quick Start Guide) terugvinden.

Heb je nog vragen? Aarzel niet om contact met ons op te nemen.