Veelgestelde vragen
Antwoorden op al jouw vragen, slechts één klik verwijderd
Bestel
- In persoon bestellen: Laat je barmedewerkers en ober zelf bestellingen opnemen en onmiddellijk afrekenen.
- Online bestellen: Laat je klanten zelf bestellen en mobiel betalen. Afhankelijk van de gekozen serviceoptie kunnen bestellingen worden afgehaald aan de bar, aan tafel worden gebracht of een combinatie van beide.
Klanten kunnen zelf bestellen en mobiel betalen en afhankelijk van de service optie wordt bestelling gebracht of wordt die zelf afgehaald. Hieronder een overzicht van de verschillende service opties:
Show & Go is ideaal voor producten met een korte bereidingstijd. Klanten ontvangen een QR code als bevestiging om hun bestelling aan de bar af te halen.
Met de Delivery service optie kunnen je klanten zelf online bestellen, mobiel betalen en wordt de bestelling aan tafel gebracht. Delivery werkt optimaal in combinatie met een ober die gebruik maakt van de all-in-one bestel- en betaalterminal.
Met Self Service kunnen gasten een QR code scannen met hun smartphone, hun drankje selecteren en direct mobiel betalen. Gasten kunnen vervolgens hun drankje zelf nemen. Lees hier ons artikel over het gebruik van Self Service in een Honesty Bar concept.
De “express” variant van Delivery en Pickup geeft je klanten de mogelijkheid om met prioriteit bediend te worden: geef je VIP klanten voorrang of reken een fee aan om voorrang te krijgen op de normale wachtrij.
Betaal
- Open loop betaaloplossingen zoals Bancontact, Maestro, Payconiq, Apple Pay of Google Pay
- Closed loop betaaloplossingen zoals cashless kaarten of bandjes.
Closed loop is een gesloten betaalsysteem dat draait om interne transacties die specifiek zijn gekoppeld aan een bepaald evenement of een specifieke organisator. Tegoeden zijn hierbij niet universeel bruikbaar, maar beperkt tot één evenement of verschillende evenementen georganiseerd door dezelfde organisator.
Een veelvoorkomend voorbeeld van een gesloten betaalmethode is een cashless kaart of polsbandje, waarmee je vooraf geld oplaadt. Maar ook onze QR vouchers zijn een closed loop betaalmiddel. Lees hier ons artikel over open en closed loop betalen.
Open loop betalen is gebruik maken van universele externe transactiesystemen zoals: Bancontact, Maestro, Payconiq, Apple Pay of Google Pay. Hierbij zijn de betaalmiddelen niet exclusief gebonden aan een bepaald evenement, waardoor ze breder inzetbaar zijn. Lees hier ons artikel over open en closed loop betalen.
Open en closed loop betalen combineren kan zeker, dan spreekt men over hybride betaaloplossingen. Een voorbeeld hiervan is closed loop betalen voor terugkerende bezoekers door middel van een cashless kaart of bandje, en open loop betalen voor éénmalige bezoekers. Lees hier ons artikel over open en closed loop betalen.
Je kan waarde- of productvouchers aanmaken voor klanten, VIP’s of sponsors. Hierdoor kan je op een flexibele manier bepaalde producten promoten of specifieke doelgroepen belonen.
Klanten kunnen online bestellingen direct afrekenen via de Payconiq app op hun smartphone, of via alle andere courante online betaalmethodes zoals: Bancontact, Creditkaart, Paypal, iDeal, …
Alle bankkaartbetalingen worden geaccepteerd, inclusief contactloos betalen, Google Pay en Apple Pay.
Wat Drink Je? is geïntegreerd met betrouwbare betaalpartners zoals Vivawallet, Payconiq, MultiSafepay, Mollie, CCV.
Beheer
Wat Drink Je? heeft een uitgebreide rapportage dashboard. Hier kan je alle data snel en eenvoudig raadplegen in overzichtelijke grafieken en kan je alle data exporteren (.csv) voor verdere verwerking.
Alle configuratie en instellingen -van service opties, tot bereidingspunten, prijslijsten en betaalmethodes- zitten gecentraliseerd in je persoonlijk Wat Drink Je? dashboard. Van hieruit pas je in 1 klik instellingen aan, raadpleeg je realtime inzichten, en download je rapporten.
Waarborgen
Zeker! Enerzijds worden waarborgen voor herbruikbare bekers en cateringmateriaal automatisch aangerekend. Anderzijds is er een mogelijk om vuile recipiënten terug te nemen en in mindering te brengen van een nieuwe bestelling.
Geen enkel probleem: je kan verschillende waarborgen configureren en dan per item op je prijslijst aanduiden welke waarborgen van toepassing zijn. Zo kan een cola bijvoorbeeld geschonken worden in een herbruikbare beker met een waarborg van €1 en een kan sangria in een herbruikbare pitcher met een waarborg van €5, en dit allemaal automatisch.
- Werk je met een closed loop betaalsysteem, dan kan je de waarborg eenvoudig terugstorten op de cashless kaart of bandje;
- In geval van een open loop betaalsysteem zijn er 3 mogelijkheden, die al dan niet gecombineerd kunnen worden:
- Terugbetalen naar bankkaart;
- QR refund: hierbij wordt er een unieke code geprint die door de bezoeker verzilverd kan worden, waarna het geld wordt overgemaakt;
- Cash terugbetalingen registreren.
Hardware
- Onze mobiele all-in-one terminal maakt directe bestellingen aan de ober mogelijk, die automatisch worden doorgestuurd naar de bar. Dit is ideaal in combinatie met bezorgopties.
Contacteer ons
- Je kan ons contacteren via het contactformulier. We streven ernaar om binnen één werkdag te reageren op alle berichten die we ontvangen.
- Je kan ons een bezoekje brengen.
- Je kan ons bellen tijdens de kantooruren op +32 9 396 90 49
- Liever een online demo inplannen, dat kan natuurlijk ook!
Ons kantoor is gevestigd op Bohemen 101, Wichelen. Geef ons graag eerst een seintje om ervoor te zorgen dat we beschikbaar zijn om je te ontvangen.
Maandag – Vrijdag: 9:00 – 17:00
Zaterdag – Zondag: Gesloten