• Bonnenprinter verbinden met iPad

    1. Schakel Bluetooth-verbindingen in op de iPad
    2. Open de Wat Drink Je? app en meld je aan
      De Wat Drink Je? app kan je hier downloaden
    3. Verbind de bonnenprinter met je iPad door op "Printers" te klikken in het instellingenmenu
    4. Klik op "Instellingen" in het instellingenmenu
    5. Onder "Instellingen voor dit toestel" schakel je "Bestelling afdrukken bij openen" in. Optioneel kan je jouw logo afdrukken op het bonnetje en kan je het aantal kopieën instellen.

  • Hoe kan ik credits toevoegen?

    Je kan nieuwe credits toevoegen door op de knop rechtsbovenaan in de titelbalk te klikken. Kies vervolgens het gewenste aantal en reken je bestelling af op de betaalpagina.

  • Hoe kan ik mijn inkomsten raadplegen?

    Er zijn 2 mogelijkheden om je inkomsten te raadplegen:

    Naast iedere bestelling staat het totaalbedrag vermeld. Het totaalbedrag heeft een groene kleur als deze online betaald werd.

    Hier krijg je een meer gedetailleerd overzicht van je inkomsten: verkoop per product, opbrengst per product, aantal bestellingen, opbrengsten per tijdstip en cumulatieve opbrengst. Ja kan ook een selectie maken op enkel afgewerkte bestellingen of enkel betaalde bestellingen.

  • Hoe lang blijven credits geldig?

    Goed nieuws! Credits hebben geen vervaldatum! Ze blijven onbeperkt geldig.

  • Hoe maak ik een prijslijst?

    Druk op ‘+’ om een nieuwe categorie of een nieuw item toe te voegen. Druk op ‘Wijzigen’ om de volgorde van de categorieën en items aan te passen. Ben je klaar? Druk op ‘Gereed’. Je kan steeds prijslijsten toevoegen, verwijderen, activeren, deactiveren en aanpassen in het instellingenmenu.

  • Hoe pas ik de stijl van mijn bestelpagina aan?

    Ga naar instellingen in het instellingenmenu. Upload je logo en kies je favoriete themakleuren. Je logo wordt weergegeven bovenaan op de online bestelpagina. Upload je geen logo? Dan verschijnt hier de naam van zaak.

  • Hoe print ik meerdere kopieën van het bonnetje?

    Klik op "Instellingen" in het instellingenmenu en kies onder "Instellingen voor dit toestel", het gewenste aantal kopieën bij "Aantal keer afdrukken".

  • Hoe print ik mijn logo op het bonnetje?

    Klik op "Instellingen" in het instellingenmenu en schakel "Logo afdrukken" in onder "Instellingen voor dit toestel".

  • Hoe weet ik of een bestelling online betaald werd?

    In de lijst van bestellingen heeft het totaalbedrag van de bestelling een groene kleur wanneer deze online betaald werd.

    Ook wanneer je de bestelling opent, wordt er duidelijk vermeld of de bestelling al dan niet online betaald werd.

  • Hoeveel credits heb ik nog beschikbaar?

    Het aantal resterende credits kan je steeds raadplegen in de knop rechtsbovenaan in de titelbalk. Als je klikt op deze knop kan je nieuwe credits toevoegen en de saldo- en transactiegeschiedenis bekijken.

  • Ik heb een vraag over Mollie

    We verwijzen je graag door naar de support afdeling van Mollie.

  • Ik heb een vraag over Payconiq

    We verwijzen je graag door naar de FAQs van Payconiq.

  • Is Wat Drink Je? een kassasysteem?

    Wat Drink Je? is een bestelplatform waar bestellingen optioneel online betaald en afgerekend kunnen worden.

  • Kan een feitelijke vereniging ook gebruik maken van het Wat Drink Je? platform?

    Zeker en vast, het Wat Drink Je? platform is vrij te gebruiken. Om te antwoorden op de vraag of het al dan niet mogelijk is om als feitelijke vereniging online betalingen te accepteren, verwijzen we je graag door naar de algemene voorwaarden van Payconiq.

  • Kan ik credits opnieuw inruilen voor geld?

    Neen, credits zijn niet restitueerbaar. Ze blijven wel onbeperkt geldig.

  • Kan ik de naam van mijn bestelpagina wijzigen?

    Neen, het is niet mogelijk om de naam van jouw bestelpagina te wijzigen. De naam van jouw bestelpagina wordt bepaald tijdens het registratieproces en is achteraf niet meer aanpasbaar.

  • Kan ik een andere bonnenprinter gebruiken om mijn bestellingen uit te printen?

    Neen, omdat de communicatie met, en de dataverwerking van iedere bonnenprinter verschillend is, zal enkel de originele Wat Drink Je? bonnenprinter correct functioneren met het Wat Drink Je? platform. Je kan de originele Wat Drink Je? bonnenprinter hier huren of aankopen.

  • Kan ik Wat Drink Je? gebruiken op een Android tablet?

    Dat kan zeker. De webversie van het Wat Drink Je? platform is toegankelijk van op iedere tablet of computer.

    Opmerking: wil je bestellingen kunnen uitprinten met onze bonnenprinter? Dan kan dat enkel in combinatie met de Wat Drink Je? app (momenteel enkel beschikbaar op iOS) en een iPad (iPad 3, iPad Air, iPad Pro of recenter).

  • Mijn bestelpagina is op dit moment niet beschikbaar

    Zet je bestelpagina “Live” in het instellingenmenu Lukt dit niet? Ga na of je voldoende credits beschikbaar hebt.

  • Mijn persoonlijk dashboard

    Nadat je inlogt op Wat Drink Je? kom je op je persoonlijk dashboard terecht. Vanaf hier kan je alle inkomende bestellingen bekijken en kan je verschillende wijzigingen aanbrengen in het instellingenmenu. Je kan in 1 oogopslag je open bestellingen en je resterend aantal credits checken.

  • Online betalingen accepteren met Mollie

    Om online betalingen te kunnen accepteren met Mollie moet je geregistreerd zijn bij Mollie. Gegevens zoals je Profile ID en je Live API Key zijn noodzakelijk om online betalingen te kunnen accepteren met Mollie. Nog niet geregistreerd bij Mollie? We helpen je graag verder!

    Beschik je over alle nodige gegevens? Schakel dan "Online betalingen" in onder "Algemene instellingen" in het instellingenmenu. Vul je Profile ID en je Live API Key in onder "Online betalingen" en schakel betalingen met Mollie in.

  • Online betalingen accepteren met Payconiq

    Om online betalingen te kunnen accepteren met Payconiq moet je geregistreerd zijn bij Payconiq. Gegevens zoals je Merchant ID en je API Key zijn noodzakelijk om online betalingen te kunnen accepteren met Payconiq. Nog niet geregistreerd bij Payconiq? We helpen je graag verder!

    Beschik je over alle nodige gegevens? Schakel dan "Online betalingen" in onder "Algemene instellingen" in het instellingenmenu. Vul je Merchant ID en je API Key in onder "Online betalingen" en schakel betalingen met Payconiq in.

  • Wanneer ontvang ik het geld van online Mollie betalingen op mijn rekening?

    Het antwoord op deze vraag vind je hier.

  • Wanneer ontvang ik het geld van online Payconiq betalingen op mijn rekening?

    Het antwoord op deze vraag vind je hier.

  • Wat heb ik nodig om bestellingen uit te printen?

    1. Originele Wat Drink Je? bonnenprinter
      Je kan er hier eentje (of meerdere) huren of aankopen
    2. Apple iPad (iPad 3, iPad Air, iPad Pro of recenter)
      Contacteer ons voor een gepersonaliseerd voorstel inclusief het huren van iPad(s), stand(s) & extra service(s)
    3. Wat Drink Je? app (momenteel enkel beschikbaar op iOS)

  • Wat heb je (als klant) nodig om een bestelling te plaatsen?

    Het enige wat je nodig hebt is een smartphone met mobiel internet of een wifi verbinding.

    Scan de QR code op je tafel en plaats een bestelling. Zo eenvoudig is het!

  • Wat is de kostprijs van een credit?

    De kostprijs van een credit hangt af van het aantal credits dat je in 1 keer aankoopt. Klik hier voor meer informatie.

  • Wat is een Merchant Name, Merchant ID en Api Key?

    Een Merchant Name is de naam van de Payconiq handelaar. Deze naam krijgt de klant te zien bij het maken van een online betaling.

    Een Merchant ID is een unieke identificatienummer van de Payconiq handelaar.

    Een API is een reeks functies, routines, protocollen en procedures voor de integratie met Payconiq. Een API-key of een API-sleutel is de toegangscode die aan de handelaar ter beschikking worden gesteld voor het gebruik van en de toegang tot de API’s.

    Ken je jouw Merchant Name, Merchant ID en Api Key niet? We helpen je graag verder!

  • Wat is een Profile ID en Live Api Key?

    Een Profile ID is een unieke identificatienummer van de Mollie handelaar.

    Een API is een reeks functies, routines, protocollen en procedures voor de integratie met Mollie. Een Live API-key of een Live API-sleutel is de toegangscode die aan de handelaar ter beschikking worden gesteld voor het gebruik van en de toegang tot de API’s.

    Ken je jouw Profile ID en Live Api Key niet? We helpen je graag verder!

  • Wat is een QR code en hoe werkt een QR code?

    Een QR code is niets anders dan een geavanceerde barcode. Het Wat Drink Je? platform gebruikt QR codes om URL's (link naar een website) op een eenvoudige manier weer te geven. Gebruikers kunnen vervolgens met behulp van de camera app van hun smartphone of met behulp van een QR reader app de code scannen en doorklikken naar de URL.

  • Wat zijn credits?

    Credits zijn de digitale munteenheid die Wat Drink Je? hanteert. Per online bestelde consumptie wordt er 1 credit aangerekend. Meer informatie over creditprijzen kan je hier terugvinden.

  • Welke betaalmethoden zijn geïntegreerd in Wat Drink Je?

    Wat Drink Je? ondersteunt online betalingen in samenwerking met Payconiq en met Mollie. Wanneer het niet noodzakelijk is om af te rekenen op het moment dat de bestelling geplaatst wordt, ben je uiteraard vrij om af te rekenen op je favoriete manier.

  • Welke status kan een bestelling hebben?

    Open bestelling in de wachtrij
    Afgewerkte bestelling
    Geblokkeerde bestelling
    Fout opgetreden bij het plaatsen van de bestelling
    Bestelling niet bevestigd want niet betaald

  • Administratief

  • Hoe kan ik mijn account op het Wat Drink Je? platform verwijderen?

    Indien je hebt beslist om je account op het Wat Drink Je? platform niet langer te gebruiken en je het wenst te laten verwijderen, kan je ons steeds contacteren.

  • Algemeen

  • Hoe kan ik mijn inkomsten raadplegen?

    Er zijn 2 mogelijkheden om je inkomsten te raadplegen:

    Naast iedere bestelling staat het totaalbedrag vermeld. Het totaalbedrag heeft een groene kleur als deze online betaald werd.

    Hier krijg je een meer gedetailleerd overzicht van je inkomsten: verkoop per product, opbrengst per product, aantal bestellingen, opbrengsten per tijdstip en cumulatieve opbrengst. Ja kan ook een selectie maken op enkel afgewerkte bestellingen of enkel betaalde bestellingen.

  • Hoe maak ik een prijslijst?

    Druk op ‘+’ om een nieuwe categorie of een nieuw item toe te voegen. Druk op ‘Wijzigen’ om de volgorde van de categorieën en items aan te passen. Ben je klaar? Druk op ‘Gereed’. Je kan steeds prijslijsten toevoegen, verwijderen, activeren, deactiveren en aanpassen in het instellingenmenu.

  • Hoe pas ik de stijl van mijn bestelpagina aan?

    Ga naar instellingen in het instellingenmenu. Upload je logo en kies je favoriete themakleuren. Je logo wordt weergegeven bovenaan op de online bestelpagina. Upload je geen logo? Dan verschijnt hier de naam van zaak.

  • Mijn bestelpagina is op dit moment niet beschikbaar

    Zet je bestelpagina “Live” in het instellingenmenu Lukt dit niet? Ga na of je voldoende credits beschikbaar hebt.

  • Mijn persoonlijk dashboard

    Nadat je inlogt op Wat Drink Je? kom je op je persoonlijk dashboard terecht. Vanaf hier kan je alle inkomende bestellingen bekijken en kan je verschillende wijzigingen aanbrengen in het instellingenmenu. Je kan in 1 oogopslag je open bestellingen en je resterend aantal credits checken.

  • Wat is een QR code en hoe werkt een QR code?

    Een QR code is niets anders dan een geavanceerde barcode. Het Wat Drink Je? platform gebruikt QR codes om URL's (link naar een website) op een eenvoudige manier weer te geven. Gebruikers kunnen vervolgens met behulp van de camera app van hun smartphone of met behulp van een QR reader app de code scannen en doorklikken naar de URL.

  • Welke status kan een bestelling hebben?

    Open bestelling in de wachtrij
    Afgewerkte bestelling
    Geblokkeerde bestelling
    Fout opgetreden bij het plaatsen van de bestelling
    Bestelling niet bevestigd want niet betaald

  • Bestellingen uitprinten

  • Bonnenprinter verbinden met iPad

    1. Schakel Bluetooth-verbindingen in op de iPad
    2. Open de Wat Drink Je? app en meld je aan
      De Wat Drink Je? app kan je hier downloaden
    3. Verbind de bonnenprinter met je iPad door op "Printers" te klikken in het instellingenmenu
    4. Klik op "Instellingen" in het instellingenmenu
    5. Onder "Instellingen voor dit toestel" schakel je "Bestelling afdrukken bij openen" in. Optioneel kan je jouw logo afdrukken op het bonnetje en kan je het aantal kopieën instellen.

  • Hoe print ik meerdere kopieën van het bonnetje?

    Klik op "Instellingen" in het instellingenmenu en kies onder "Instellingen voor dit toestel", het gewenste aantal kopieën bij "Aantal keer afdrukken".

  • Hoe print ik mijn logo op het bonnetje?

    Klik op "Instellingen" in het instellingenmenu en schakel "Logo afdrukken" in onder "Instellingen voor dit toestel".

  • Kan ik een andere bonnenprinter gebruiken om mijn bestellingen uit te printen?

    Neen, omdat de communicatie met, en de dataverwerking van iedere bonnenprinter verschillend is, zal enkel de originele Wat Drink Je? bonnenprinter correct functioneren met het Wat Drink Je? platform. Je kan de originele Wat Drink Je? bonnenprinter hier huren of aankopen.

  • Wat heb ik nodig om bestellingen uit te printen?

    1. Originele Wat Drink Je? bonnenprinter
      Je kan er hier eentje (of meerdere) huren of aankopen
    2. Apple iPad (iPad 3, iPad Air, iPad Pro of recenter)
      Contacteer ons voor een gepersonaliseerd voorstel inclusief het huren van iPad(s), stand(s) & extra service(s)
    3. Wat Drink Je? app (momenteel enkel beschikbaar op iOS)

  • Credits

  • Hoe kan ik credits toevoegen?

    Je kan nieuwe credits toevoegen door op de knop rechtsbovenaan in de titelbalk te klikken. Kies vervolgens het gewenste aantal en reken je bestelling af op de betaalpagina.

  • Hoe lang blijven credits geldig?

    Goed nieuws! Credits hebben geen vervaldatum! Ze blijven onbeperkt geldig.

  • Hoeveel credits heb ik nog beschikbaar?

    Het aantal resterende credits kan je steeds raadplegen in de knop rechtsbovenaan in de titelbalk. Als je klikt op deze knop kan je nieuwe credits toevoegen en de saldo- en transactiegeschiedenis bekijken.

  • Kan ik credits opnieuw inruilen voor geld?

    Neen, credits zijn niet restitueerbaar. Ze blijven wel onbeperkt geldig.

  • Wat is de kostprijs van een credit?

    De kostprijs van een credit hangt af van het aantal credits dat je in 1 keer aankoopt. Klik hier voor meer informatie.

  • Wat zijn credits?

    Credits zijn de digitale munteenheid die Wat Drink Je? hanteert. Per online bestelde consumptie wordt er 1 credit aangerekend. Meer informatie over creditprijzen kan je hier terugvinden.

  • Financieel

  • Moet ik abonnementskosten betalen om Wat Drink Je? te gebruiken?

    Neen, er zijn geen abonnementskosten verbonden aan het Wat Drink Je? platform, sterker nog: er zijn geen vaste kosten verbonden aan het Wat Drink Je? platform.

    Het Wat Drink Je? platform hanteert credits als digitale munteenheid. Per online bestelde consumptie wordt er 1 credit aangerekend. Gebruik je het platform niet, dan heb je ook geen kosten. Daarbovenop blijven credits onbeperkt geldig. Meer informatie over creditprijzen kan je hier terugvinden.

  • Wat is de kostprijs van een credit?

    De kostprijs van een credit hangt af van het aantal credits dat je in 1 keer aankoopt. Klik hier voor meer informatie.

  • Zijn er maandelijkse kosten verbonden aan het gebruik van Wat Drink Je?

    Neen, er zijn geen maandelijkse kosten verbonden aan het Wat Drink Je? platform, sterker nog: er zijn geen vaste kosten verbonden aan het Wat Drink Je? platform.

    Het Wat Drink Je? platform hanteert credits als digitale munteenheid. Per online bestelde consumptie wordt er 1 credit aangerekend. Gebruik je het platform niet, dan heb je ook geen kosten. Daarbovenop blijven credits onbeperkt geldig. Meer informatie over creditprijzen kan je hier terugvinden.

  • Zitten de transactiekosten van mijn betaalprovider in de prijs van de credits?

    Neen, wanneer je online betalingen accepteert, betaal je de transactiekosten rechtstreeks aan jouw betaalprovider. Het Wat Drink Je? platform initieert enkel de betaling, de uitbetaling (met afhouding van de transactiekosten) gebeurt rechtstreeks op jouw rekening.

  • Online betalingen

  • Hoe weet ik of een bestelling online betaald werd?

    In de lijst van bestellingen heeft het totaalbedrag van de bestelling een groene kleur wanneer deze online betaald werd.

    Ook wanneer je de bestelling opent, wordt er duidelijk vermeld of de bestelling al dan niet online betaald werd.

  • Online betalingen accepteren met Mollie

    Om online betalingen te kunnen accepteren met Mollie moet je geregistreerd zijn bij Mollie. Gegevens zoals je Profile ID en je Live API Key zijn noodzakelijk om online betalingen te kunnen accepteren met Mollie. Nog niet geregistreerd bij Mollie? We helpen je graag verder!

    Beschik je over alle nodige gegevens? Schakel dan "Online betalingen" in onder "Algemene instellingen" in het instellingenmenu. Vul je Profile ID en je Live API Key in onder "Online betalingen" en schakel betalingen met Mollie in.

  • Online betalingen accepteren met Payconiq

    Om online betalingen te kunnen accepteren met Payconiq moet je geregistreerd zijn bij Payconiq. Gegevens zoals je Merchant ID en je API Key zijn noodzakelijk om online betalingen te kunnen accepteren met Payconiq. Nog niet geregistreerd bij Payconiq? We helpen je graag verder!

    Beschik je over alle nodige gegevens? Schakel dan "Online betalingen" in onder "Algemene instellingen" in het instellingenmenu. Vul je Merchant ID en je API Key in onder "Online betalingen" en schakel betalingen met Payconiq in.

  • Welke betaalmethoden zijn geïntegreerd in Wat Drink Je?

    Wat Drink Je? ondersteunt online betalingen in samenwerking met Payconiq en met Mollie. Wanneer het niet noodzakelijk is om af te rekenen op het moment dat de bestelling geplaatst wordt, ben je uiteraard vrij om af te rekenen op je favoriete manier.

  • Online betalingen met Mollie

  • Ik heb een vraag over Mollie

    We verwijzen je graag door naar de support afdeling van Mollie.

  • Online betalingen accepteren met Mollie

    Om online betalingen te kunnen accepteren met Mollie moet je geregistreerd zijn bij Mollie. Gegevens zoals je Profile ID en je Live API Key zijn noodzakelijk om online betalingen te kunnen accepteren met Mollie. Nog niet geregistreerd bij Mollie? We helpen je graag verder!

    Beschik je over alle nodige gegevens? Schakel dan "Online betalingen" in onder "Algemene instellingen" in het instellingenmenu. Vul je Profile ID en je Live API Key in onder "Online betalingen" en schakel betalingen met Mollie in.

  • Wanneer ontvang ik het geld van online Mollie betalingen op mijn rekening?

    Het antwoord op deze vraag vind je hier.

  • Wat is een Profile ID en Live Api Key?

    Een Profile ID is een unieke identificatienummer van de Mollie handelaar.

    Een API is een reeks functies, routines, protocollen en procedures voor de integratie met Mollie. Een Live API-key of een Live API-sleutel is de toegangscode die aan de handelaar ter beschikking worden gesteld voor het gebruik van en de toegang tot de API’s.

    Ken je jouw Profile ID en Live Api Key niet? We helpen je graag verder!

  • Online betalingen met Payconiq

  • Ik heb een vraag over Payconiq

    We verwijzen je graag door naar de FAQs van Payconiq.

  • Online betalingen accepteren met Payconiq

    Om online betalingen te kunnen accepteren met Payconiq moet je geregistreerd zijn bij Payconiq. Gegevens zoals je Merchant ID en je API Key zijn noodzakelijk om online betalingen te kunnen accepteren met Payconiq. Nog niet geregistreerd bij Payconiq? We helpen je graag verder!

    Beschik je over alle nodige gegevens? Schakel dan "Online betalingen" in onder "Algemene instellingen" in het instellingenmenu. Vul je Merchant ID en je API Key in onder "Online betalingen" en schakel betalingen met Payconiq in.

  • Wanneer ontvang ik het geld van online Payconiq betalingen op mijn rekening?

    Het antwoord op deze vraag vind je hier.

  • Wat is een Merchant Name, Merchant ID en Api Key?

    Een Merchant Name is de naam van de Payconiq handelaar. Deze naam krijgt de klant te zien bij het maken van een online betaling.

    Een Merchant ID is een unieke identificatienummer van de Payconiq handelaar.

    Een API is een reeks functies, routines, protocollen en procedures voor de integratie met Payconiq. Een API-key of een API-sleutel is de toegangscode die aan de handelaar ter beschikking worden gesteld voor het gebruik van en de toegang tot de API’s.

    Ken je jouw Merchant Name, Merchant ID en Api Key niet? We helpen je graag verder!

  • Praktisch

  • Is Wat Drink Je? een kassasysteem?

    Wat Drink Je? is een bestelplatform waar bestellingen optioneel online betaald en afgerekend kunnen worden.

  • Kan een feitelijke vereniging ook gebruik maken van het Wat Drink Je? platform?

    Zeker en vast, het Wat Drink Je? platform is vrij te gebruiken. Om te antwoorden op de vraag of het al dan niet mogelijk is om als feitelijke vereniging online betalingen te accepteren, verwijzen we je graag door naar de algemene voorwaarden van Payconiq.

  • Kan ik de naam van mijn bestelpagina wijzigen?

    Neen, het is niet mogelijk om de naam van jouw bestelpagina te wijzigen. De naam van jouw bestelpagina wordt bepaald tijdens het registratieproces en is achteraf niet meer aanpasbaar.

  • Kan ik Wat Drink Je? gebruiken op een Android tablet?

    Dat kan zeker. De webversie van het Wat Drink Je? platform is toegankelijk van op iedere tablet of computer.

    Opmerking: wil je bestellingen kunnen uitprinten met onze bonnenprinter? Dan kan dat enkel in combinatie met de Wat Drink Je? app (momenteel enkel beschikbaar op iOS) en een iPad (iPad 3, iPad Air, iPad Pro of recenter).

  • Wat heb je (als klant) nodig om een bestelling te plaatsen?

    Het enige wat je nodig hebt is een smartphone met mobiel internet of een wifi verbinding.

    Scan de QR code op je tafel en plaats een bestelling. Zo eenvoudig is het!